"Гаряча лінія" Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області тел. 0(61)-213-23-63 (щодня з 10.00 до 17.00, перерва з 13.00 до 14.00)
Пошук по сайту

Головна сторiнка >>> Звернення громадян >>> Права та обов'язки громадян щодо звернень до органів ПФУ
Загальні права громадян у відносинах з органами Пенсійного фонду України

Кожний громадянин, який звертається в органи Пенсійного фонду України, має право:
- на шанобливе ставлення до себе з боку працівників органів Пенсійного фонду України;
- безперешкодно подавати заяви, скарги, пропозиції з питань, які стосуються пенсійного забезпечення;
- іти на особистий прийом до керівних працівників і спеціалістів органів Пенсійного фонду України за встановленими в цих органах графіками та звертатися в громадські приймальні органів Пенсійного фонду України;
- оскаржувати рішення органів Пенсійного фонду України нижчого рівня в органах Фонду вищого рівня або в судовому порядку.

Право громадян на інформацію про своє пенсійне забезпечення

Під час отримання необхідної інформації про своє пенсійне забезпечення громадяни мають право:
- ознайомлюватися в приміщеннях органів Фонду з матеріалами своєї пенсійної справи, отримувати будь-яку іншу інформацію про своє пенсійне забезпечення, якою володіють органи Фонду;
- вимагати надання завірених в установленому порядку копій документів, що містяться в пенсійній справі;
- вимагати надання копій розпоряджень про призначення (перерахунок) пенсії;
- ознайомлюватися в органах Фонду з нормативно-правовими актами, на підставі яких призначено пенсію, робити з них виписки та копії;
- отримувати будь-яку іншу інформацію про своє забезпечення, якою володіють органи Фонду.

Права громадян у разі звернення щодо призначення пенсії

Під час звернення щодо призначення пенсії громадяни мають право:
- подавати заяву про призначення пенсії з необхідними документами в будь-який час після виникнення права на пенсію, але не раніше як за місяць до виникнення такого права через представника підприємства, установи, організації; особисто; поштою; через представника, який діє на підставі доручення;
- надавати документи, необхідні для призначення пенсії (які підтверджують стаж, заробіток, право на надбавки та підвищення) протягом трьох місяців із дня подання заяви;
- одержати розписку від органу Фонду про перелік прийнятих документів;
- вимагати від органів Фонду надання допомоги в отриманні або перевірці підстав видачі необхідних для призначення пенсії документів;
- одержати письмове повідомлення від органів Фонду про призначення пенсії або про відмову в її призначенні із зазначенням причин відмови;
- одержати пенсійне посвідчення встановленого зразка.

Права громадян під час виплати пенсії

Громадяни, яким призначено пенсії, мають право:
- вибрати організацію, котра здійснюватиме виплату й доставку пенсії (поштові відділення чи банківські установи);
- одержувати пенсію не пізніше як 25-го числа місяця, за який виплачують пенсію;
- на виплату пенсії за 6 місяців наперед у разі виїзду на постійне місце проживання за кордон.

Право громадян на звернення

Громадяни мають право:
- звертатися в органи Фонду із пропозиціями, заявами та скаргами, одержувати вичерпні відповіді в терміни, визначені в Законі України "Про звернення громадян";
- вимагати розгляду звернень у своїй присутності та з участю посадових осіб органу Фонду, які приймають рішення за результатами розгляду звернення.

Права громадян на оскарження рішень органів Пенсійного фонду України

Громадяни, яких не задовольняє рішення органу Пенсійного фонду України, мають право:
- оскаржити таке рішення в органі Пенсійного фонду України вищого рівня;
- звертатися в суд зі скаргами на дії або бездіяльність органів Пенсійного фонду України, їх посадових та службових осіб;
- оскаржувати в апеляційному порядку рішення судів нижчого рівня;
- вимагати своєчасного та цілковитого виконання рішень судів, які набули чинності.

Обов'язки громадян у відносинах з органами Пенсійного фонду України

Громадяни у відносинах з органами Пенсійного фонду України зобов'язані:
- з повагою ставитись до працівників органів Фонду;
- не допускати нечемного ставлення до працівників Фонду;
- не припускатися подання неправдивих документів для призначення пенсії;
- у 10-денний термін повідомляти органи Пенсійного фонду України про події, які спричиняють зміну розміру пенсії (працевлаштування, зміна кількості утриманців тощо).

Обов’язки органів Пенсійного фонду України

Органи Пенсійного фонду України, їх посадові та службові особи зобов’язані:
- неухильно дотримуватись прав громадян під час призначення й виплати пенсій, уживати заходи, щоб запобігти їх порушенням;
- не допускати некоректного або зневажливого ставлення до громадян, які звертаються щодо призначення (перерахунку) пенсії;
- надавати допомогу громадянам в отриманні та оформленні необхідних для призначення пенсії документів;
- дотримуватися встановлених у законодавстві термінів призначення (перерахунку) і виплати пенсій;
- здійснювати у встановленому порядку прийом громадян, розглядати заяви, скарги, пропозиції в терміни, визначені в законодавстві;
- надавати громадянам необхідну інформацію щодо стану їхнього пенсійного забезпечення;
- у разі порушення прав громадян під час призначення (перерахунку) або виплати пенсій притягати винних осіб до відповідальності із чинним законодавством.
  Останнi новини
 Головне управлiння iнформує:
02-08-2017
Увага! «Прямі телефонні лінії» серпня 2017р.
   Спеціалісти Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області проведуть тематичні «прямі» телефонні лінії...
26-12-2016
До уваги керівників підприємств!
   Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області нагадує, що відповідно до статті 40...
Головна Написати нам листа Карта сайту На початок сторiнки
Copyright © 2007 ГУ ПФУ в Запорiзькiй областi Hosted & Created by Dmitry
69057, Україна, м. Запорiжжя, пр. Соборний, 158-б   Телефон + 38 (061) 224-63-27, факс + 38 (061) 224-63-28